Saturday, December 24, 2011

i'm not crazy i'm just a little bit unwell...

assalamualaikum,,, tajuk diatas tiada kena mengena dengan isi blog dibawah,,,,


i baru balik dinner!!!


wah!!! gedik kau... igt kau sorang je ke yang pergi dinner,,, aq pon pgi dinner jugak,, wahahhahahha


la,,, apa salahnya,,,, just bragging on... mood tgh nak melaram,,, layan ajelah,,, ho4,,,,


okai,,, baiakan pasal dinner,,, not much to tell,,, tapi makanan best!!!!!!!!!!!!
(bila masanya makanan yang aku telan tak rasa sedap???)


tapi seriuosly,,, makanan memang best tadi,,, wuhuhuhuhu,,,, cut off about the food stuff....




currently, i'm happy,,, sebab dah nak dekat penghujung semester,,, dah terbayang-bayang desaku indah nan permai (agak permai la kan,,,),,, jugak happy sebab boleh rest drpd studio... even i love it so much,,, but sometimes we need a rest,,, just a little bit will do.


jugak happy sebab results final project tak seteruk yang disangka,,, masih boleh upgrade lagi,,, happy jugak sebab,,, 25/30 untuk test construction 1 ituhari,,, even thats not good enough,,, happy sebab kelas2 teory semuanya boleh dihadam,,, happy sebab dah tak jumpa maths and chem,,, jumpa pokok2 mse kls horticulture je,,, dan aku suka pokok,,, happy sebab kelas history dah abes,,, happy sebab dah banyak assignment yang dah siap,,,, happy sebab,,, there's so many things that i think i can't do... but in the end i did it well..... banyak sangat benda yang buat aq happy,,,


tapi kadang2 ada jugak benda yang buat aku rasa depressed,,,, less time to text with my fwens,,,, less time to talk with mom,,,, less time to care about myself.... sebab maybe,,, aq tak pandai manage masa lagi kot,,,, yela,,, apa boleh buat,,, benda baru dalam hidup yang tak ada modul untuk jadi guidance,,, this first semester i'm sort of terkapai-kapai jugak sebenarnya... wahahahha,,, papepon,,, hidup ni untuk kita redah,,, so,, go on ajelah,,, dun worry too much,,,,


dan sepanjang sem satu ni,,, banyak benda yang dah jadi sebenarnya,,, watching people hooked up,,, people clashed,,, know the true colour of people around me,,, dah kenal mana manusia yang wajar dijadikan kawan,,,, dan memang ramai pon manusia yang baik2 dalam dunia ni,,, hehehehhe... saje je buat suspens kat atas macam aq tak jumpa org baik,,, tapi still,,, aq rindu kengkawan mse skolah dlu,,, yang dah tau luar dlam aq,,,, yang dah kenal sekenal-kenalnya aku,,, baik or buruk,,,, tapi,, kita tak leyh expect untuk stay dgn depa selama-lamanya,,,, someday somehow,,,, kena let go jugak,,, even susah,,, kena belajar hidup berdikari,,, kena bangun sndri kalau jatuh longkang ke apa tanpa mengharap ada tangan yang sudi menghulurkan bantuan,,, (agak2 kalau aku seru superman masa jatuh longkang,,, dia betul2 datang ke??? or better aku panggil power rangers???)


my friends says i'm lucky to be surrounded by people who support me whatever i wanna do,,, yeah,, i admit it,, i'm relly2 lucky,,, and for that,, i'm thankful,...




tapi,,, aku pon manusia biasa,,, even semua dah cukup,,, ada lagi benda yang aku nak capai dalam hidup ni... (tamak3!!!).... aq tak panggil itu greedy,,, tapi aku panggil that greed is kehidupan berwawasan,,, wahahahha,,,


kenapa??


sebab,,, orang yang selalu berada dalam zon selesa,, tak kan maju,,,, tak kan berkembang,,,sebab tu aku rasa,,, kita tak boleh anggap hidup kita ni terlampau bagus,,, kena usaha untuk lagi upgrade dan upgrade... bukan materialistik sahaja,,, upgrade juga amal kepada yang maha ESA... kan dah kata,,, jangan selfish,,, kita kena ingat Allah jugak...(reminder for my self too,,,)




dan sentiasa perbaharui azam,,,, masalahnye,,, asyik ada je azam yang dah bertahun-tahun tak terlaksana,,,,
macam aku,,, hudup aq tak pernah dirancang,,, aku tak suka merancang,,, just go with the flow,,, sebab,, tak kira apa yang aq rancang,,, things got twisted up... aq selalu dapat apa yang aku nak,,, tapi,,, benda tu bukan jadi seperti flow yang aq bayangkan,,, so in the end,,, i'm tired of planning,,,,, and live the life as the life itself... malas nak plann ahead ni,,,


azam aku yang tak tercapai setakat ni ialah,,,


NAK KURUS!!!!


tak pernah nye turun2 berat ni,, kalau turun pon,, kejap je naik balik,,, n maintain macam tu jugak,,, memabg aku rasa nk give up je azam yang satu ni,,,,, tggu jelah kurus ke tak,, mals nak put too much hope,,, wuhuhu,, sedeh2,,, waaaa!!!!! xpe2,,, yang penting,,, i'm nit fake,,,, hehehehhe,,,, ayat makna dalam tu,,, hehehhe,,,




ok la,,, mata dah pedih,,, aq rse ngantuk sgt,,, nak tdo dulu,,, nite!!!


take care... chalgae chinggu!!!! sarangheee,,,,,,

No comments:

Post a Comment